Φάρος του Πόρτο Ράφτη

SOS
Τι συμβαίνει με το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων
Παιανίας-Κορωπίου; Κρύβει κάτι η ΕΥΔΑΠ;

Του Χρήστου Κωστούλα

Και «Γιατί η ΕΥΔΑΠ κρατάει κρυφή τη μελέτη των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων Παιανίας –Κορωπίου; Το έργο κινδυνεύει να καταστρέψει (υπ.δικ/μας) τις ομορφότερες παραλίες της Ανατολικής Αττικής . Η ακτογραμμή Σχινιάς-Νέα Μάκρη- Ραφήνα –Αρτέμιδα- Χαμολιά – Πόρτο Ράφτη απειλείται πλέον από το νέο Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων.» Αυτά έγραφε βασικά η αφίσα(και που υπάρχουν πολλές ακόμα) που γέμισαν το Πόρτο Ράφτη την προηγούμενη εβδομάδα αλλά όχι το Μαρκόπουλο, λες και η..» καταστροφή του Πόρτο Ράφτη» ,κατά τους συγγραφείς της αφίσας, δεν αφορά το Μαρκόπουλο!
Μόλις εμφανίστηκε η αφίσα με ρώτησε ο Δήμαρχος κ. Αλαγιάννης εάν την αναρτήσαμε εμείς, δηλαδή η ‘ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ για την ΚΟΙΝΩΝΙΑ και το ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ’. Του απάντησα κατηγορηματικά ΟΧΙ γιατί εμείς δεν βγάζουμε ποτέ ανώνυμες ανακοινώσεις και έγραψα αμέσως στο facebook λίγες γραμμές με βασικές απόψεις καλώντας τους συγγραφείς της αφίσας να εμφανιστούν ώστε να κάνουμε μια εμπεριστατωμένη συζήτηση για το σημαντικό αυτό θέμα. Δεν εμφανίστηκαν γι’ αυτό και επανέρχομαι.
Δεν ξέρω όμως εάν ο δήμαρχος αυτή την ερώτηση που έκανε σε εμάς την έκανε και στη δημοτική παράταξη που αναφέρει η αφίσα, και που υποστηρίζει ότι «Τα στοιχεία που μας έδειξε η ΕΥΔΑΠ στην τελευταία συνάντηση που είχαμε ,ήταν πλήρης αντικρουόμενα». Ποια παράταξη ήταν αυτή και ποια στοιχεία ήταν αντικρουόμενα;
Οι κύριοι/ες που καλούν σε συναγερμό εκπέμποντας SOS για να αποτρέψουν την ..καταστροφή από την κατασκευή του Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων Κορωπίου-Παιανίας (στο εξής ΚΕΛ Αεροδρομίου) των « ομορφότερων παραλιών της Ανατολικής Αττικής» από το Σχινιά μέχρι το Πόρτο Ράφτη, γιατί δεν ανήρτησαν την αφίσα και στο Σχινιά, τη Νέα Μάκρη, τη Ραφήνα ,την Αρτέμιδα ,τη Χαμολιά παρά μόνο στο Πόρτο Ράφτη; Αφού είναι τόσο ειδήμονες και γνωρίζουν ότι τα επεξεργασμένα λύματα σε τρίτο βαθμό(!!) του ΚΕΛ Αεροδρομίου θα ..καταστρέψουν αυτές τις παραλίες που δεν.. κινδυνεύουν σήμερα από τα ανεπεξέργαστα λύματα των απορροφητικών ή «στεγανών» βόθρων που έτσι και αλλιώς, μέσου του υδροφόρου ορίζοντα, καταλήγουν σε αυτές ; .Δεν γνωρίζουν ότι σε μία χώρα μέλος της ΕΕ είναι αδύνατη η χωροθέτηση και κατά συνέπεια η χρηματοδότηση Κ.Ε.Λ. χωρίς Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ); Δεν γνωρίζουν επίσης ότι η οδηγία 91/271/ΕΟΚ απαιτούσε ΚΕΛ για όλους τους οικισμούς μέχρι το τέλος του μακρινού 2000 που επιμηκυνόταν συνεχώς αλλά και παράλληλα εάν οι χώρες μέλη της ΕΕ δεν συμμορφώνονταν με την οδηγία τα πρόστιμα ήτα τσουχτερά και τα πληρώνει ακόμα η Ελλάδα;
Δεν γνωρίζουν ότι στις 6/6/2005 η ΜΠΕ του ΚΕΛ Αεροδρομίου εγκρίθηκε από τη Νομαρχία( ήμουν παρών) με μεγάλη πλειοψηφία (17-6) και δύο λευκά; Δεν γνωρίζουν ότι ο δήμος Μαρκοπούλου αντέδρασε με κινητοποιήσεις και προσφυγή στο ΣτΕ κατά της κατασκευής του ΚΕΛ Αεροδρομίου(που θα κατασκευαζόταν στα όρια του ΚΕΛ Βαραμπά). Το ΚΕΛ Αεροδρομίου είναι δίδυμος αδελφός του ΚΕΛ Μαρκοπούλου(ΚΕΛ μερέντας) αφού τα δύο ΚΕΛ εκβάλουν στη θάλασσα της Χαμολιάς με κοινό αγωγό διάθεσης μήκος ενός χιλιομέτρου και σε βάθος 50 μέτρων; « Ο αποδέκτης του δικού μας ΚΕΛ (Μαρκοπούλου) θα είναι το βουνό της Μερέντας και ο κάμπος μας …θα παράγουμε νερό κατάλληλο να πρασινίσει το βουνό και να ποτίσει τις παραδοσιακές καλλιέργειες της περιοχή μας. Δεν θα είμαστε εμείς αυτοί που θα αλλοιώσουμε το χαρακτήρα της θάλασσάς μας, της καθαρότερης στην Αττικής. Τα νερά του Βιολογικού μας δεν θα φθάσουν ποτέ στη θάλασσα του Ευβοϊκού,…» έγραφε μεταξύ των άλλων το Ψήφισμα –διαμαρτυρία της ‘’Επιτροπής Αγώνα’ ’που εκλέχτηκε από τη Λαϊκή Συνέλευση διαμαρτυρίας της 26/6/2005 στον κινηματογράφο ΑΡΤΕΜΙΣ στο Μαρκόπουλο. Υπογραφόταν από 9 από τα 11 μέλη της Επιτροπής,(δεν το υπέγραψαν ο γράφων και ο Κωνστ/νος Καλλέργης πολ.μηχ/κός τεχνικός σύμβουλος του Δήμου) από τον τότε δήμαρχο από τον προηγούμενο από επόμενους υποψήφιους δημάρχους από νομαρχιακούς συμβούλους κλπ και κυκλοφόρησε δυόμιση μήνες μετά τη συνέλευση!!. Μία γοητευτική άποψη και πρωτοπόρα σχετικά με την επαναχρησιμοποίηση των επεξεργασμένων λυμάτων για άρδευση που σήμερα είναι υποχρεωτικές οι μελέτες και για άρδευση νωπών αγροτικών προϊόντων εάν θέλει κάποια χώρα μέλος να χρηματοδοτηθεί για δίκτυα αποχέτευσης .Προϋπόθεση όμως είναι να υπάρχει στην εγκατάσταση υδάτινος αποδέκτης όπου θα οδηγούνται τα επεξεργασμένα λύματα τους μήνες που δεν χρειάζονται τα εδάφη άρδευση. Και αυτοί είναι πολύ περισσότεροι. Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να κατασκευάζονται τεράστιες δεξαμενές συλλογής του νερού. Αυτές οι δεξαμενές χιλιάδων κυβικών μέτρων θα κατασκευαζόταν στα νταμάρια τις μερέντας; Να γιατί όταν ακούγανε οι τεχνικοί στην Ελλάδα και στην ΕΕ για ΚΕΛ με τυφλό αποδέκτη χαμογελούσανε ειρωνικά!
Την προσφυγή στο ΣτΕ την ανακάλεσε η δημοτική αρχή το 2013 μετά από 8 χρόνια απραξίας αφού σταμάτησαν οι χρηματοδοτήσεις . Δεν γνώριζαν και δεν άκουγαν και εκείνους που γνώριζαν ότι το ΚΕΛ Μαρκοπούλου δεν μπορούσε να λειτουργήσει με πλήρη δυναμικότητα και τυφλό αποδέκτη χωρίς την κατασκευή του ΚΕΛ Αεροδρομίου που έφερε μαζί του και τον κοινό αγωγό διάθεσης των δύο ΚΕΛ.. Μήπως έχουν σχέση με την αφίσα κάποια υπολείμματα αυτών των απόψεων περί αποδέκτη το βουνό της Μερέντας μια και το δίκτυο αποχέτευσης του Μαρκόπουλου έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και δεν τους αφορά εκείνο του Πόρτο Ράφτη που αρχίζει μόλις τώρα με καθυστέρηση 30 χρόνων; Για ποια λοιπόν ΜΠΕ μιλάνε που «κρατάει κρυφή η ΕΥΔΑΠ», που δυστυχώς εμείς δεν γνωρίζουμε;
Ας είμαστε σοβαροί .Τα ΚΕΛ κατασκευάζονται στις σύγχρονες κοινωνίες για να προστατεύσουν τη δημόσια υγεία . Δεν κατασκευάζονται για να ..καταστρέψουν τους υδάτινους αποδέκτες και να μολύνουν τη θάλασσα ,όπως ανοήτως υποστηρίζουν κάποιοι ή επίτηδες τρομοκρατούν κάποιοι άλλοι με ιδιοτέλεια.
Είναι το ΚΕΛ στην Ψυτάλλεια που έχει καθαρίσει το Σαρωνικό; Η ύπαρξη και καλή λειτουργία του ΚΕΛ είναι συνώνυμο καλής υγείας η έλλειψή του ισοδυναμεί με τριτοκοσμική κατάσταση χωρίς αποχέτευση και καθαρό νερό και είναι συνώνυμο της κακής υγείας και δυστυχίας .
Το επεξεργασμένο λύμα του ΚΕΛ Αεροδρομίου οδηγείται με αγωγό διάθεσης στη θάλασσα της Χαμολιάς και εκβάλει με υποθαλάσσιο αγωγό μήκος 1000 μέτρων από την ακτή και σε βάθος 50 μέτρων. Καταλήγει σε διαχυτή μήκος 82 μέτρων που φέρει 40 ανυψωτήρες.
Η μελέτη που παράγγελλε η ΕΥΔΑΠ στο ΕΚΘΕ (Εθνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών) για τον Ευβοϊκό και μας παρουσίασε τον Ιούνιο του 2009 στην ημερίδα που οργανώσαμε τότε ως ΟΣΠΑ (Ομοσπονδία Συλλόγων Πόρτο Ράφτη) ο διευθυντής ερευνών τότε του τμήματος Ωκεανογραφίας Δρ.βιολόγος Παπαθανασίου Ευάγγελος καταλήγει ότι στο Νότιο Ευβοϊκό και ειδικότερα στην περιοχή του Πόρτο Ράφτη τα νερά έχουν μια πολύ καλή δυνατότητα αυτοκαθαρισμού.
Ο καθηγητής του τμήματος Πολιτικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστήμιο Θράκης Ν.Ε. Κωτσοβίνος που του ζητήθηκε να γνωματεύσει για τη ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΤΩΝ ΛΥΜΑΤΩΝ στη χαμολιά μετά από μελέτη και προσομοιώσεις καταλήγει ότι «σε περίπτωση τυχαίας βλάβης για διάστημα μερικών ημερών τα ανεπεξέργαστα λύματα με τα κολοβακτηρίδια κλπ παγιδεύονται στα βαθειά, σε βάθος μεγαλύτερο από 25 μέτρα και σε απόσταση από την ακτή μεγαλύτερη των 400 μέτρων. Τα ύδατα ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΑ για κολύμβηση » ..
Με ποια στοιχεία και για ποιόν λόγο αλήθεια οι συντάκτες της αφίσας καταστροφολογούν , τρομοκρατούν τον κόσμο και παρουσιάζονται ως σωτήρες πίσω από την ανωνυμία τους;
Να καλούσαν τον κόσμο σε αγώνα για ν’ αποτρέψουμε τη μεταφορά των ακάθαρτων του Δήμου Σαρωνικού στο ΚΕΛ αεροδρομίου θα τους έδωνα το χέρι. Τώρα όμως τι;


Χρήστος Κωτούλας
Μηχανολόγος μηχ/κός ,μηχ/κός υγειονολόγος MSc

ΜΗ ΧΑΝΟΜΑΣΤΕ!

Μείνετε συντονισμένοι με εβδομαδιαία ενημέρωση για νέα και απόψεις από το χωριό μας, Μαρκόπουλο και Πόρτο Ράφτη! 😎

ΔΕΝ ΣΠΑΣΜΑΡΟΥΜΕ! Εβδομαδιαία αυτοματοποιημένη ενημέρωση για νέες δημοσιεύσεις μόνο! Διαβάστε την πολιτική απορρήτου για περισσότερες πληροφορίες.

By admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *